Kotlety z wędzonej makreli i ziemniaków

Danie zdecydowanie dla miłośników ryb. Bardzo intensywne w smaku! Widziałam dawno temu w jakimś programie kulinarnym jak kucharz przygotowywał tę potrawę i szybko zapisałam co on tam wyprawia. Ale dopiero teraz skonfrontowałam się z przepisem i nawet nieco zmodyfikowałam. Zapraszam więc na bardzo rybne kotlety.  





Składniki:

- 1 wędzona makrela 
- 4-5 ziemniaków
- 1 jajko (ja pominęłam)
- przyprawy (czosnek, koperek, pietruszka, pieprz ziołowy)
- mąka kukurydziana do obtoczenia kotletów (oryginalnie była bułka tarta)
- łyżeczka chrzanu ( ja pominęłam)






Ziemniaki gotujemy i gnieciemy na puree. Wystudzone mieszamy z mięsem z makreli, jajkiem, przyprawami. Formujemy małe kotleciki, obtaczamy w mące kukrydzianej i smażymy na oleju. 





Wersja pdf do pobrania/druku:

Kotlety z wędzonej makreli i ziemniaków.pdf



Klopsiki i pulpety II

Komentarze