Hummus (humus)

Hummus ( czy może humus ) to arabska potrawa, w której zakochałam się od pierwszego "kęsa". I choć nie jadłam go w kraju, z którego pochodzi, to próbowałam w różnych miejscach. Jego konsystencja czasem była bardziej płynna a czasem grudkowata, ale w smaku wszędzie był podobny. Najbardziej lubię taki niezmielony idealnie, z dużą ilością pasty tahini. Wyznawcy humusu (pewnie tacy gdzieś są) mogliby mi zarzucić, że powinien być bardziej jednolity. A ja lubię taki i już! Ale żadnym nie pogardzę ;)



Składniki:

- puszka cieciorki*
- 1/2 szklanki sezamu
- kilka łyżek oliwy
- 2 łyżki soku z limonki/cytryny
- 2-3 ząbki czosnku
- sól, pieprz do smaku
- łyżeczka kminu rzymskiego (kumin)
- do posypania: posiekana natka pietruszki, kolendra, ziarna cieciorki, suszone pomidory itp.

*można użyć suchej cieciorki i moczyć przez noc, po czym ugotować i zmielić, ja jednak wolę wykorzystać miękką cieciorkę z puszki 


Ziarna sezamu prażymy na suchej patelni i miksujemy z oliwą do uzyskania jednolitej pasty - TAHINI. Cieciorkę odsączamy i miksujemy z tahini, sokiem z limonki, przetartym czosnkiem i przyprawami na mniej lub bardziej gładką masę. Przekładamy do płaskich miseczek, robimy zagłębienia, polewamy oliwą i posypujemy dodatkami wg uznania. Zjadamy np. z paluszkami chlebowymi lub chlebkiem pita. 






Wersja pdf do pobrania/druku:
Hummus.pdf



Komentarze

Prześlij komentarz