Ogórki w słodko - kwaśnej zalewie - sałatka


Jeśli zabrakło Wam dużych słoików do ukiszenia ogórków lub po prostu kupiliście za dużo ogórków, to warto wykorzystać ten nadmiar i przygotować bardzo prostą sałatkę ogórkową w słodko  - kwaśnej zalewie. Ja do tego celu posłużyłam się przepisem z tej strony.  Zamieniłam jednak ocet na sok z limonki, jako że z zasady nie używam octu spirytusowego w mojej kuchni. Wykorzystałam wszystkie ogórki, ale zostało mi sporo zalewy, którą szkoda było mi wylać, więc w ten sam sposób zaprawiłam cukinię, paprykę i cebulę (wszystko pokrojone w plastry).


Składniki:

- 2 kg ogórków gruntowych (można też wykorzystać inne warzywa np. cukinia, papryka, cebula)

Zalewa:

- 1 litr wody
- 1,5 szklanki cukru
- 0,5 szklanki soku z limonki 
- 2 łyżki octu balsamicznego
- 1,5 łyżki soli
- 4-5 łyżek miodu
- po łyżce curry, papryki mielonej, suszonego chilli
- 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

Ogórki (lub inne warzywa) kroimy w plastry o grubości około 0,5 cm ( warzywa pokroiłam cieniej). Przekładamy do słoików.
Wszystkie składniki na zalewę mieszamy i zagotowujemy. Gorącą zalewą zalewamy słoiki z ogórkami i zakręcamy. W dużym garnku wyłożonym ściereczką gotujemy wodę. Ostrożnie wstawiamy słoiki i pasteryzujemy (gotujemy na wolnym ogniu przez około 10 minut). Ostrożnie wyciagamy słoiki z garnka i układamy do góry dnem, na blacie wyłożonym ścierką. Zostawiamy do ostygnięcia. Wystudzone przenosimy do piwnicy/spiżarki.










 


Komentarze