Makaron z serem pleśniowym i boczkiem na jogurcie greckim



 Ilością kalorii to danie może niektórych przyprawić o ból głowy , ale zapewniam - nie da się go dużo zjeść, jest bardzo sycące... i przepyszne. Dla miłośników sera pleśniowego, idealne!

 Odkąd mój dobry znajomy mnie nim poczęstował, przygotowywałam go tak często, że aż mi się swego czasu przejadł. Ale teraz znów naszła mnie ochota na tę intensywną kombinację smaków.



Składniki (na 4 porcje):

- 200g makaronu (pół paczki)
- 1 duży jogurt grecki (ok.400 g)
- ok. 300 g gotowanego boczku 
- ok. 200 g sera pleśniowego (np. Lazur, Gorgonzola)
- bazylia / łyżka pesto

Ps. Ja użyłam makaron razowy (idealnie prezentują się kokardki). Smak dania zależy od sera, jakiego się użyje.

Makaron gotujemy al dente. Kroimy drobno boczek, podsmażamy na patelni, żeby wytopić jak najwięcej tłuszczu. Tłuszcz zlewamy z patelni a do boczku dodajemy pokrojony ser i rozpuszczamy. Następnie jogurt grecki i wszystko mieszamy do uzyskania jednolitego sosu. Dodajemy makaron, bazylię lub pesto i mieszamy. Chwilę trzeba odczekać, żeby sos zgęstniał i podajemy. 
Nie dodajemy soli, zazwyczaj wystarczy to, co jest w boczku i serze.

Jedyny minus - kiedy rozpuszczamy ser, przygotujmy się na intensywną woń...





Wersja pdf do pobrania/druku:
Makaron z serem pleśniowym i boczkiem.pdf

Komentarze