Domowa vegeta

Odkąd pamiętam, zajadałam się vegetą, taką prosto z torebki albo posypywałam nią chleb z masłem. To były moje ulubione kanapki, nieraz ściągałam z nich wędlinę, by móc zjeść, to co lubiłam najbardziej. Właściwie używałam jej do wszystkiego zamiast soli. 

Teraz robię własną, jest tak samo smaczna, zawiera tyle soli, ile mi odpowiada i nie zawiera glutaminianu sodu, który nie do końca wiadomo czy jest szkodliwy, czy nie, bo przecież występuje też naturalnie, ale niektóre badania wskazują na jego niekorzystny wpływ na organizm. Teraz nie muszę się jednak o to martwić, bo moja domowa vegeta jest na pewno zdrowsza. A zrobienie własnej mieszanki jest bardzo proste. 

Składniki:
- suszone warzywa
- sól


Wystarczy kupić gotową mieszankę suszonych warzyw (np. na warzywniaku w Realu) lub ususzyć własne (marchew, por, seler, pietruszka) i rozdrobnić w blenderze. Można dodać suszonego koperku, natki pietruszki, papryki i co nam tylko do głowy przyjdzie, i mamy Vegetę "letnią" lub "wiosenną" .






Wersja pdf do pobrania/druku:
Domowa vegeta.pdf




Komentarze

  1. w jakich proporcjach sol i warzywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję gotową mieszankę suszonych warzyw (ogólnie dostępna w Realu, Lewiatanie, na targu)+ suszony koperek, pietruszka, soli nie dodaję, tylko solę potrawę podczas gotowania. Myślę, że soli można dodac według upodobania tak jak sie lubi, w koncu kupne wegety mają różną ilość soli.

      Usuń

Prześlij komentarz