Ciasto pomarańczowo - bananowe bez mąki, cukru, tłuszczu i spulchniaczy (bezglutenowe)


A może by tak na święta zamiast słodkich i ciężkich ciast z tłustą masą i ogromną ilością cukru przyrządzić coś lekkiego i dietetycznego? I żeby nadal było smaczne i słodkie? Jest na to sposób! Ciasto pomarańczowo - bananowe bez mąki, cukru i tłuszczu, i dla bezglutenowców! Tak naprawdę to cukier i tłuszcz kryją się w tym cieście, ale pochodzą z naturalnych składników. Wygląd, smak i konsystencja tego ciasta są takie, że na pewno nikt nie zorientuje się, że nie ma w nim tych wszystkich składników, które są konieczne, aby ciasto się udało. A jednak...wyrasta i trzyma się...:) Przepis znalazłam na blogu u Przecinkowej , trochę go jednak zmodyfikowałam. 



Składniki:

- 2 pomarańcze
- 2 banany
- 200 g migdałów
- 2 łyżki miodu
- 6 jajek
- szczypta soli




Pomarańcze sparzamy wrzątkiem i zostawiamy w wodzie na 2 godziny. W międzyczasie mielimy migdały, rozdzielamy żółtka od białek i ubijamy z nich pianę, banany kroimy na małe kawałki. 
Wymoczone pomarańcze kroimy razem ze skórą na kawałki i miksujemy. Mieszamy wszystkie składniki. Przekładamy do formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym na 180 stopni przez 45 min na termoobiegu. 


 




Wersja pdf do pobrania/druku:
Ciasto pomarańczowo - bananowe bez mąki, cukru i tłuszczu.pdf



Wigilia 2013

Komentarze

  1. bardzo fajny pomysł na ciasto! niezła odmiana od tych mącznych :) z bananami i migdałami nie mogło nie smakować ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne i zdrowe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Coś czuję, że w jakiejś formie zagości w tym roku u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy czuc gorycz pomaranczy??? Robilam 2 rozne ciasta z calymi pomaranczami i za kazdym razem mialam problem goryczki w ciescie.
    Jola

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie czułam, ale może to zależy od tego na jakie pomarańcze się trafi...

    OdpowiedzUsuń
  6. żółtka też dodajemy do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry,
    Ja to ciasto robię od roku,jak tylko dostałam przelis od Szwagierki.
    ,a że jestem ciągle na diecie w sam raz dla mnie!
    Naprawdę nie ograniczam się w jedzeniu tego ciasta naturalnie i nie tyje.
    To cudownie ,że jest dla mnie też ciasto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Super! Można jeść smacznie i zdrowo!

      Usuń
  9. Gotuje wcześniej pomarańcze i wsadzam na noc do lodówki .
    Goryczka od pomarańcza prawie wcale nie wyczuwalna😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam...zjadłam i poczułam się jak...Lucy in The Sky😍😁👍
    Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ja też muszę sobie przypomnieć to ciasto :p

      Usuń

Prześlij komentarz