Sałatka nicejska


Dawno nic nie pisałam, ale najzwyczajniej w świecie, totalnie brakuje mi czasu a przepisy czekają...Ale wraz z pojawieniem się szparagów i młodych ziemniaków zaczął się idealny czas na sałatkę nicejską.. 
Pierwszy raz spotkałam się z nią w tej właśnie formie tj. tuńczykiem i kaparami, i może to kwestia pierwszego kęsa czy przyzwyczajenia, ale bez tuńczyka już tak bardzo mi nie smakuje. A wersji sałatki nicejskiej jest wiele...Połączenie słonej ryby z kwaśnymi kaparami jest naprawdę wyśmienite. Przedstawiam więc moją ulubioną wersję:






Składniki:

- sałata lodowa lub mix sałat
- 4 ziemniaki
- kilka pomidorów
- 1 cebula
- tuńczyk w puszce w sosie własnym
- 100 g fasolki szparagowej ( mrożona lub z puszki) lub szparagi 
- puszka anchois w oliwie (lub szprotek)
- 4 jajka na twardo
- kilkanaście czarnych oliwek
- kapary
- oliwa z oliwek
- sok z limonki/cytryny
- sól, pieprz





Jajka gotujemy na twardo, obieramy, kroimy na 4 części. Ziemniaki gotujemy w mundurkach, studzimy i obieramy. Kroimy na ćwiartki. Cebulę obieramy i kroimy na piórka. Fasolkę szparagową lub szparagi gotujemy, kroimy na mniejsze kawałki. Na dnie głębokiej misy układamy sałatę, następnie ziemniaki, pomidory, cebulę, kawałki tuńczyka, gdzieniegdzie filety anchois, fasolkę szparagową/szparagi, na samą górę jajka, oliwki i kapary. Polewamy oliwą z oliwek, sokiem z limonki/cytryny, doprawiamy solą i pieprzem. 


 














Komentarze