poniedziałek, 27 lipca 2015

Pesto z liści kalafiora


Marta Dymek z Jadłonomii przygotowuje pesto z brokuła wraz z łodygą. Zrobiłam to pesto ale z samych łodyg brokuła i wyszło pyszne, choć klasycznie użyłam do niego sera. Kiedy więc kupiłam 2 bardzo małe kalafiory, otoczone wielkimi liśćmi żal było mi je wyrzucić, choć pani w sklepie proponowała, że obetnie je na miejscu. Kalafiora zjedliśmy ugotowanego na parze a z liści zrobiłam pesto. Dla mnie smakuje prawie identycznie jak to z brokuła. Wyszło go tak dużo, że część zamroziłam i pewnie wykorzystam kiedyś do makaronu. 




Składniki:

- liście z 1-2 kalafiorów
- około 100 g orzeszków nerkowca lub migdałów
- około 100 g sera żółtego długodojrzewającego
- kilka łyżek oliwy
- sól do smaku

Liście kalafiora gotujemy na parze. Lekko odsączmy, umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładką masę. Osobn miksujemy orzechy. Dodajemy starty na tarce ser żołty i ponownie wszystko mieszamy. Dodajemy oliwę i sól do smaku. Jeśli pesto wyjdzie za rzadkie zagęszczamy go większą ilością zmiksowanych orzechów lub sera. 


 













2 komentarze:

  1. Coż to za chrupkości chlebek jakiś? Przepis gdzieś jest na takie pyszności.?

    OdpowiedzUsuń