Sos z kurek


Poszukując uporczywie szparagów kupiłam kurki..Chciałam dla gości przyrządzić szparagi, ale już ich nigdzie nie ma. Udało mi się wprawdzie zjeść je ze dwa razy w tym roku, ale nie sądziłam, że sezon na nie trwa tak krótko. Więc żeby nie przegapić kolejnych pyszności sezonowych, zakupiłam kurki. Ale muszę się do czegoś przyznać..goście kurek nie jedli...było za to dużo innego, mam nadzieję smacznego jedzenia. Kurki zjedliśmy we dwoje. Chyba zaraz wybiorę się do sklepu po następną porcję...



Składniki:

- kurki (opakowanie 500g)
- śmietana 18 i 30
- olej rzepakowy
- koperek
- sól

Kurki dokładnie myjemy ( co łatwe nie jest, ja kilka razy zanurzam je na sitku w wodzie i płuczę), większe kawałki kroimy. W rondelku rozgrzewamy olej, wrzucamy kurki i dusimy kilka minut pod przykryciem. Kiedy zmiękną, odparowujemy wodę, odrobinę solimy, dodajemy 2 łyżki śmietany 18 i łyżkę 30. Chwilę mieszamy. Podajemy np. z pieczonymi ziemniakami.





Wersja pdf do pobrania/druku:
Sos z kurek.pdf



Komentarze