Bezglutenowe bułki (muffiny) na serku wiejskim

Te smaczne bułeczki powstały w trakcie mojej bezpszenicznej diety, kiedy poszukiwałam przepisu na pieczywo bezglutenowe i bezpszeniczne. Punktem wyjścia okazał się przepis na bułki wg diety Dukana z bloga czympachnieuzakow, który jednakże zawierał w swym składzie przemielone otręby, co w takiej postaci dyskwalifikowało go jako przepis w mojej diecie. Zastąpiłam więc otręby sprawdzoną już mieszanką mąk bezglutenowych, którą wykorzystałam min. przy pieczeniu bananowych muffinek oraz bezglutenowego chleba i wyszło pysznie. 


Składniki (na 9 muffinek):

- po 4 kopiaste łyżki mąk bezglutenowych (kukurydziana, gryczana, z cieciorki)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- łyżeczka sody 
- szczypta soli
- 1 serek wiejski 200g
- 3 kopiaste łyżki jogurtu greckiego
- 2 jajka
- ziarna lnu i olej do wysmarowania formy




Formę do muffinek smarujemy olejem i posypujemy ziarnami lnu, mieszamy wszystkie składniki na muffiny, wykładamy po dwie łyżki masy na foremkę. Pieczemy w piekarniku nagrzanym na 200 stopni na termoobiegu przez 25 minut.Smacznego!





Wersja pdf do pobrania/druku:
Bezglutenowe bułki (muffiny) na serku wiejskim.pdf




Komentarze

  1. U mnie w domu zyskały przydomek "bułki z siusiakiem", bo za każdym razem robi się taki jęzor:) Piekłam kilka razy w wersji wytrawnej - na serku wiejskim albo na lekko słodko - na serku homogenizowanym i zawsze się udawały. Szybki i prosty przepis!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz