Makaron z sosem z cukinii, szpinaku i pomidorów

Najlepsze dania powstają, kiedy nie mamy wielu składników i trzeba wykorzystać to, co się ma. Tak przyrządziłam ten makaron. Siedziałam w domu, za oknem szaro i zimno, nie miałam ochoty na nic, nawet na gotowanie. Czytałam książkę i zajadałam się czekoladą , głód jednak i tak mnie dopadł. Zrobiłam więc mały porządek w lodówce i tak zamrożony szpinak, do połowy zjedzony jogurt grecki, cukinia i pomidory w słoiku przyczyniły się do powstania tego szybkiego i prostego dania. Wyszło pysznie!




Składniki (na 4 porcje):

- pół paczki makaronu (200g)
- 1 opakowanie szpinaku
- 1 cukinia
- 200 g jogurtu greckiego
- 3-4 ząbki czosnku
- łyżeczka startego imbiru
- pół łyżeczki cukru
- po łyżeczce kurkumy, mielonej kolendry, mięty, rozmarynu, estragonu
- sos sojowy do smaku
- starty ser żółty do posypania

Makaron gotujemy al dente. Cukinię przekrawamy wzdłuż na pół i kroimy na małe kawałki, podsmażamy na oleju, podlewamy odrobiną wody i dusimy przez parę minut. Dokładamy zamrożony szpinak i gotujemy z cukinią, aż się rozmrozi. Następnie dokładamy pomidory, chwilę dusimy. Na koniec jogurt grecki, czosnek, imbir i reszta przypraw. Makaron polewamy otrzymanym sosem i podajemy posypane serem żółtym np. parmezanem. 




Wersja pdf do pobrania/druku:
Makaron z sosem z cukinii, szpinaku i pomidorów.pdf








Komentarze