Kasza jaglana z drobiem i pieczarkami

O dobroczynnych właściwościach kaszy jaglanej coraz częściej można usłyszeć lub poczytać w mediach. Mnie jednak nie trzeba specjalnie namawiać, bo uwielbiam smak tej kaszy. Odkryłam ją stosunkowo niedawno, bo jakoś sobie nie przypominam, abym ją jadła w dzieciństwie. A szkoda, skoro jest tak zdrowa i tak smaczna. Nie żeby inne kasze były niezdrowe ale moim skromnym zdaniem smakowo żadna jej nie dorównuje. A już na pewno daleko jej do kaszy gryczanej, którą zjadam tylko w zawoalowany sposób jak np. w naleśnikach z kaszą i twarogiem. Możliwości jej przygotowania są pewnie setki, ja zdecydowanie wolę na słono, więc dzisiaj zapraszam na kaszę jaglaną z drobiem i pieczarkami. 


Składniki ( na 3-4 porcje):

- 1 szklanka kaszy, 2 szklanki wody
- 1 podwójna pierś kurczaka
- 500 g pieczarek
- 1 cebula
- 1/2 szklanki zmiksowanych pomidorów
- posiekana natka pietruszki
- 3 łyżki suszu grzybowego ( mielę suszone grzyby w blenderze)
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- przyprawy (ja użyłam przyprawy do kurczaka Prymat, sos Worcestershire, pieprz ziołowy, estragon, sól )


Kaszę gotujemy w osolonej wodzie 15-20 minut. Cebulę siekamy i zrumieniamy na oleju, mięso siekamy w blenderze, dodajemy do cebuli i podsmażamy. Siekamy pieczarki w blenderze i dodajemy do mięsa. Wszystko dusimy do odparowania płynów, dodajemy przyprawę do kurczaka, pieprz ziołowy, sos pomidorowy, sos worcestershire,chwilę dusimy i dodajemy przetarty przez praskę czosnek, sól, estragon i posiekaną natkę pietruszki. Podajemy kaszę z otrzymaną potrawką. 







Wersja pdf do pobrania/druku:
Kasza jaglana z drobiem i pieczarkami.pdf





Komentarze