Ekspresowe ciastka z mąki gryczanej

Moja kolejna wariacja na temat ekspresowych ciastek. Były już ciastka z mąki razowej, z mąki 3 zboża oraz orzechowe z mąki żytniej. Teraz przyszła pora na ciastka z mąki gryczanej z dodatkiem muesli.









Składniki (na około 15 ciastek):

- 2 szklanki mąki gryczanej
- 1 szklanka (około 300g) jogurtu greckiego
- 1/4 szklanki cukru
- 1/4 szklanki oleju rzepakowego
- garść muesli
- łyżeczka sody
- szczypta soli
- łyżeczka cynamonu

Wszystkie składniki mieszamy, formujemy kulki o średnicy około 3cm, rozpłaszczamy na dłoni (dla wygody można lekko zwilżyć dłoń). Pieczemy w piekarniku nagrzanym na 180 stopni, na termoobiegu przez 25 minut.






Wersja pdf do pobrania/druku:
Ekspresowe ciastka z mąki gryczanej.pdf



Komentarze

  1. o, chyba trzeba będzie upiec takie ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, ciekawe :) Mam mąkę gryczaną, ale jeszcze z niej nie korzystałam. Chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka gryczana jest bardzo charakterystyczna w smaku i kiedyś jej nie lubiłam, a teraz coraz częsciej wykorzystuje ją do wypieków, nalesników itp..także polecam:)

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam sä pyszne 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ja już ich bardzo dawno nie robiłam.. :)

      Usuń
  4. Już 2x je robię tylko na zwykłym jogurcie. Piękne 20 min na tetmoobiegu. Jak zawsze są pyszne i najlepiej smakują machanie w jogurcie czy mleku. Pycha. Nawet mój malec je lubi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam już kilkanaście razy i to jedne z moich ulubionych ciastek - dzieci uwielbiają!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz