Sos z pora i cykorii

Już jakiś czas zalegały mi w lodówce dwie główki cykorii. Kupiłam je w trójpaku, ale tylko jedną wykorzystałam do podania ratatuj. Na surowo w sałatce nie lubię, bo po prostu nie odpowiada mi gorzki smak cykorii, więc postanowiłam je jakoś przerobić. I tak powstał zaskakująco dobry sos, który pasuje do wielu potraw, chociażby do placków ziemniaczanych.











Składniki:

- 1 por
- 2 cykorie
- 2 łyżki masła lub oliwy
- 3 łyżki śmietany 18%
- 1/2 domowej kostki mięsno - warzywnej
- szczypta gałki muszkatołowej
- ocet balsamiczny

Pora obieramy i kroimy na krążki, z cykorii wykrawamy głąb i kroimy na małe kawałki, rozpuszczamy masło w rondelku i wrzucamy pora z cykorią, dodajemy pół kostki mięsno - warzywnej, podlewamy odrobiną wody i dusimy około 10 minut, uważając, żeby się nie przypaliło. Pod koniec spryskujemy odrobiną octu balsamicznego, dodajemy śmietanę i gałkę muszkatołową i chwilę jeszcze dusimy. 



 Na zdjęciu placki ziemniaczane z sosem.



Wersja pdf do pobrania/druku:










Komentarze